Hacamat deriden ufak ensizyonlardan vakum yolu ile kan alınmasıdır.

Eski Mısırlılara dayandırılan kadim tıp yöntemlerinden birisi olan hacamatın pek çok rahatsızlığa iyi geldiği de söylenmektedir.

5000 yıl öncesine dayanan bir çeşit akupunktur yöntemi olan hacamat, derinin bir neşter yardımıyla çizilip ağzı geniş bir bardak, kavanoz veya şişe ile oluşturulan emme gücüyle kanın çekilmesi şeklinde yapılır. Geleneksel olarak ağrı, sızı veya hastalık olan organa yakın yerlere yapılır.

Hacamat’ın pek çok hastalığa iyi geldiği söylenmektedir.

‘Hacamat’ kelimesi Arapça ‘emmek, normal formuna getirmek’ anlamlarını taşır.  Hacamat  uygun zaman dilimlerinde belli aralıklarla usulüne uygun olarak yapılırsa, vücudun dışarıya atamadığı ağır metaller, toksinler, serbest radikaller, kullanılan ilaçların ve hormonlu gıdaların vücutta bıraktığı kalıntılar  emilerek  bedenimizin normal formuna gelmesi sağlanmış olur.

Hacamat İslam ülkelerinde çok yaygın olmakla birlikte Avrupa ülkeleri dahil tüm dünyada uygulanan bir tedavi metodudur.

Hacamat tedavisi bir nevi cerrahi müdahaledir. Kime ve nasıl yapılacağı tüm tedavi metotlarında olduğu gibi doktor tarafından belirlenmelidir. Uygulamayı, Sağlık Bakanlığı tarafından Sertifikalandırılmış doktorun yada doktor kontrolünde sağlık personellerinin yapması gereklidir.

HACAMAT NE ZAMAN YAPILIR ?

Herhangi bir rahatsızlık yoksa, sağlığı korumak, detoks yada sünnet maksadıyla yaptırılacaksa, hacamat tedavisinden maksimum fayda elde etmek açısından tavsiye edilen mevsim, ay ve hafta günlerine riayet etmek önemlidir.

Hacamat ,mevsim olarak ilkbahar ve sonbaharda ,ay günleri olarak  hicri ay’ ın  14 – 28 arasındaki tekli günlerde ( hicri 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27  gibi..) yaptırılması uygun olur.

Ancak, Hacamat tedavisi herhangi bir rahatsızlık için tedavi maksatlı yaptırılacak ise zaruret olması açısından mevsim veya ay günlerine bakılmaksızın en kısa zamanda yapılması gerekir.

Yılda 2 ila 4 defa hacamat yaptırmak uygundur. Herhangi bir hastalık olmayan sağlıklı kişilerde en azından mevsim değişikliklerinde 2 defa yaptırılmalıdır.

Hacamat Öncesi Yapılması Gerekenler

• Hacamat tedavisine aç karnına gidilmelidir.
  • 2 gün önceden hayvansal gıda tüketimine son verilmelidir.
  • Hacamat yapılmadan 1 gün önce eş ile cinsel ilişki kurulmamalıdır.
  • Ekşi, acı ve tuzlu yiyecekler tüketmekten uzak durulmalıdır.

Hacamat Kimlere Uygulanamaz?

Hacamat faydalı olduğu gibi aşağıdaki özellikleri taşıyan kişilerde kötü sonuçlar doğurabilir, bu yüzden bu durumlardan herhangi biri sizde bulunuyorsa hacamat yaptırmayın.

1. Zayıf ve ihtiyar kişilere,
  2. Kandan korkan kişilere,
  3. Kalbinde yetmezlik olanlara,
  4. Hiv ve Aids hastalarına,
  5. Ufak çocuklara,
  6. Kanı durmayan kişilere,
  7. Kansız kişilere,
  8. Düşük tansiyon hastalarına,
  9. Hamile bayanlara uygulanmaz.