1. Majör otohemoterapi (Hastadan kan alınarak tedavinin yapılması) ;Yöntem bir serum takmak kadar ağrısız ve pratik bir uygulamadır. Geriatride (yaşa bağlı problemler), dolaşım bozukluklarında, yeniden canlanmayı (anti-aging) sağlamak için, genel bağışıklık sistemi aktivasyonu için kullanılır. Bu metodla, özel steril bir düzenek yardımıyla,50 ila 100 ml kan yavaşça alınır, tam olarak hesaplanmış dozda ozonla karıştırıldıktan sonra kişiye geri verilir. (steril ozona dayanıklı tek  malzeme kullanılır). Ozon kırmızı ve beyaz kan hücrelerini oluşturan maddelerle hızla reaksiyona girer, böylece yaşamsal aktivitelerini ve metabolizmayı arttırır. İşte bu aktive edilmiş kan, hastaya hemen aynı düzenek kullanarak tekrar geri verilir.
2. Aynı prensibi kullanarak, minör otohemoterapi diye adlandırılan yöntemde ise ozonlanmış 10 ml kan kasa enjekte edilirBu yöntemle bağışıklık sistem aktivasyonu yapılır, yani alerjik hastalıklarda ve genel olarak bağışıklık sistemini güçlendirmekte kullanılır.
3. Kronik yara, ozon tedavisi ozon gazını kapalı bir sistemde özel bir plastik torba (ayaklar ve bacaklar için ) içinde dolaştırarak ya da vücudun farklı bölgelerinde uygun malzemeler kullanılarak gerçekleştirilir.
Bu sarf malzemeleri ozona dayanıklı materyalden yapılır. Bu metod bacak ülserleri, açık yaraları, ameliyatsonrası oluşanlezyonları, tedavi etmekte çok etkilidir.
4. Ozon gazının rektal (makat) yolla uygulanması kulağa hoş gelmese de o kadar rahatsızlık verici değildir. Aslında hasta kesinlıkle hiçbir rahatsızlık hissetmez, çünkü Ozon gazı direkt olarak hassas barsak cidarı tarafından emilir; buna ek olarak tüp ve torbalar tek kullanımlık olduğundan tamamen hijyeniktir. Bu metod genelde barsakların enflamatuar (iltihaplı) hastalıklarında kullanılır. Ancak son zamanlarda uygulaması daha az kolay olmasından dolayı genel sağlık ve yeniden canlanma için de kullanılmaktadır.
5. Ozonun eklem içi enjeksiyonu ; adından da anlaşılacağı gibi ozon gazının, yavaşca eklem (diz gibi) içine verilmesidir.Bu metod ağrılı enflamatuar hastalığı olan ekleme uygulanır (artrit, tekrarlayan artroz, menisküs hasarlarında. vb.)