Özel yaşamımızı, iş yaşantımızı olumsuz etkileyen aşırı terleme; psikolojik sorunların yanında özgüven eksikliğine neden olabiliyor. Aşrı terleme ile ortaya çıkan kötü koku, giysilerde meydana gelen halka şeklinde ıslaklıklar sosyal yaşamı olumsuz etkilemektedir.

Koltuk altı terlemesinin nedeni, sempatik sinir sisteminin aşırı uyarılmasıdır. Bu kişinin yapısıyla ilgilidir, stres ve gerginlik  ile artabilir. Şikayet genel olarak ergenlik çağında başlar. Deodorantlar ve losyonlar fayda etmez. Koltuk altı terlemesine çözüm, terleme kesici aliminyumlu losyonlar, iyontoforez, botoks ve cerrahi yöntemler olabilir. Günümüzde en çok tercih edilen yöntemler botoks ve cerrahi tedavilerdir.

Uygulama nasıl yapılır?Koltuk altı terlemelerinde botoks tedavisi çok kısa sürer. Botoks uygulamasından önce ilaç sulandırılır. Koltuk altında bulunan ter bölgeleri tespit edilir ve uyuşturucu niteliğe sahip krem sürülerek belli bir süre beklenir. Sulandırılan botoks ikiye bölünerek her iki alana uygulanır. Botoks tedavisinde terleyen bölgede 20-30 adet noktaya minik iğnelerle botoks zerk edilir. 30 dk da uygulanan bu yöntemle iki hafta gibi kısa sürede etkisini göstermeye başlar. İşlem sonrası özel yaşamınıza kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

Etki süresi ne kadardır?

Koltuk altı aşırı terlemede uygulanan botoks yöntemi il 9-12 ay boyunca etkisini gösterir.Yapılan araştırmalarda botoks etkisi geçtikten sonra da terleme oranının azaldığı tespit edilmiştir. Koltuk altı terleme tedavisinde botoks yöntemi 2004 yılında FDA tarafından kabul edilmiştir.

Kimler için uygundur?

Botoksla terleme tedavisi hamile ve emziren annelere, kas hastalığı olanlara, gentamisin ve kinidin kullananlara uygulanamaz.